Regeneracja filtra filtra DPF / FAP

BOSCH CAR SERVICE ŚWIDNICA oferuje regenerację filtra DPF / FAP za pomocą profesjonalnej maszyny używającej turbulentnego przepływu wody, co w połączeniu z odpowiednio dobranym detergentem, pozwala przywrócić dawną sprawność filtra.

Czyszczenie hydrodynamiczne jest efektywne i ekologiczne. Usuwa z filtra wszystkie cząsteczki stałe: sadzę, popiół, nagar i tlenek ceru. Cała usługa przeprowadzana jest w sposób bezpieczny dla powłoki katalitycznej filtra, nie usuwając przy tym metali szlachetnych.

Przed wykonaniem czyszczenia przeprowadzany jest test przepustowości filtra, jak i również po ukończeniu. Pozwala to sporządzić pełny raport z wykonanej usługi.

 

Główne objawy zapchania DPF / FAP

• brak mocy
• kopcenie
• zapalenie się kontrolki filtra lub / i check engine

Procedura czyszczenia DPF / FAP

1. Oględziny kamerą inspekcyjną. Sprawdzenie, czy filtr nadaje się do czyszczenia (nie może być popękany, przetopiony lub zaklejony).
2. Zapięcie filtra w maszynie.
3. Przeprowadzenie testu przeciwciśnienia, pokazującego stopień zapchania filtra przed czyszczeniem.
4. Zaaplikowanie najwyższej jakości środka czyszczącego do wewnętrznej części obudowy filtra.
5. Uruchomienie procesu czyszczenia.
6. Analiza wody wydobywającej się z filtra (pod względem koloru, ilości oleju).
7. Zakończenie czyszczenia i suszenie.
8. Wykonanie testu przeciwciśnienia, sprawdzając stopień zapchania filtra po czyszczeniu. W przypadku braku pełnej przepustowości – czyszczenie wykonuje się ponownie.
9. Sporządzenie raportu z przeprowadzonej usługi.

Różnica między filtrem DPF i FAP?

Podstawową różnicą jest to, że filtr FAP posiada zbiornik wraz z układem dozującym specjalny płyn, który ma za zadanie obniżyć temperaturę samozapłonu sadzy w filtrze.

Z kolei filtry DPF stosują metodę suchą. Polega ona na dotrysku paliwa w suwie wylotu, co ma podnieść temperaturę spalin na tyle, aby wypalić sadzę.

Metody czyszczenia filtrów cząstek stałych:

• Wypalanie wymuszone lub serwisowe – samochód podłączany jest do komputera diagnostycznego, który wprowadza silnik w określony tryb pracy. Skuteczność takiej usługi jest średnia, a cena podobna do tej oferowanej przez nasz serwis (ok. 300 zł).

• Czyszczenie chemiczne filtra DPF / FAP – jest to metoda oferowana przez nasz serwis, która jest dużo skuteczniejsza od tej poprzedniej. Polega na ciśnieniowym wyczyszczeniu filtra przy dodatkowym użyciu specjalnego detergentu, mającego rozpuścić sadzę.  Cena takiej usługi w naszym serwisie to 369 zł!

Skutki prawne wycięcia filtra DPF / FAP

Usunięcie filtra cząsteczek stałych jest niezgodne z prawem. Samochód z wyciętymi filtrem nie spełnia warunków technicznych homologacji związanych z emisją spalin.

Zgodnie z prawem, taki pojazd powinien zostać wycofany z ruchu.
Jeżeli doszłoby do kontroli drogowej – kierowca zostanie ukarany mandatem w wysokości 500 zł.

Dlatego nie warto wycinać DPF!

Budowa filtra DPF

Filtr cząsteczek stałych jest częścią składową układu wydechowego. Instalowany jest za katalizatorem. Komputer ECU kontroluje filtr DPF / FAP, zbierając informacje z czujników ciśnienia oraz czujników temperatury spalin, zamontowanych przed i za filtrem DPF. W obudowie znajduje się wkład ceramiczny, wewnątrz którego można znaleźć równolegle ułożoną strukturę kanalików.
Między tymi kanalikami występują mikrokanaliki, których wielkość jest przystosowana do zatrzymywania cząstek stałych. Wnętrze kanalików jest pokryte platyną bądź innym metalem szlachetnym. Nasze czyszczenie jest bezpieczne dla szlachetnej powłoki katalizatora.

 

Regeneracja filtra cząsteczek stałych – wszystkie marki

Oferujemy usługę czyszczenia filtrów DPF / FAP do praktycznie każdego modelu samochodu.
Przykładowe marki, które obsługujemy to BMW, Opel, Toyota, Mazda, Citroen, Peugeot, FordMercedes-Benz, Audi, Renault, Seat, Volvo, Volkswagen,

 

 

 

Zapraszamy wszystkich właścicieli samochodów wyposażonych w filtry DPF i FAP z województwa dolnośląskiego do skorzystania z usług naszego serwisu.